[031] Home Sweet Home 還是家最好

When I went to study arts in USA 7 years ago, I'd thought of not returning to Singapore after graduation. That's because I see no attractive job opportunities for the local digital media industry so it was much better to stay in the states to look for a job and gain experience there. Why I eventually returned was due to a trainee offer from EDB (Economic Development Board of Singapore) to work at a 3D animation company in Japan.

However I changed my objective and wanted to do comics instead, so I went to teaching, with a good salary (compared with the rest of the industry) and not a lot of overtime work. I drew comics every night and weekend and uploaded them on my Taiwanese blog. But again, I see no light since no Taiwanese publisher will work with an average Singaporean comic blogger. So I figured that I should try to make a holy grail to the land of manga, Japan, to learn what they did right. I applied to scholarships and finally got it on my 3rd attempt. Everyone was skeptical about my goal but congratulated me that I'd finally won a ticket to my dreamland.

Although there are Singaporeans that do not want to return back  home once they manage to get out, I felt like returning home after graduation. My vision is that Singapore comics will be just as famous as Snoopy and Mickey Mouse! Maybe the perception of "artists=no future" will be changed if we succeed. At the end of the day, Singapore is still my home sweet home, because that's where my family and friends are.

中文版請點(更多)→
當我7年前去美國唸美術的時候,想過畢業後不要回新加坡了。因為新加坡的媒體產業相當貧乏,所以還是待在美國找工作吸取經驗比較好。最後回國是因為收到新加坡經濟發展局的贊助,到日本的一家動畫公司培訓的機會。

可是那時我卻改變主義要畫漫畫,所以拒絕了培訓計劃。我投入了一個沒有很多加班,薪資也不錯的教師工作。我每晚和週末都畫漫畫放在無名網站上。但是畫著畫著,感覺在原地打轉。因為不可能會有任何台灣出版社替一名平平的新加坡日記漫畫家出書。所以我決定要去漫畫大國的日本取經。終於在第3次申請獎學金之後成功。每個人都對我的理想很懷疑,但是都祝福我,終於可以到夢寐以求的日本唸書。

雖然有很多新加坡人一出國後就不想回國,但我卻想畢業後回家。我希望在未來裡,新加坡漫畫可以像“史努比”和“米奇老鼠”一樣出名!成功的話,或許可以改變“藝術家=沒前途” 的觀念。最後,我的家人都在新加坡,所以新加坡仍然是我最愛的家!

Comments

  1. 好感動~~
    EVA姊前面兩格是想表達在外碰到的挫折和委屈嗎?
    EVA姊一定要紅來台灣唷!!

    ReplyDelete
  2. eva我看完以后也是很感动。你在很认真地生活很踏实地走每一步路。知道自己要什么也肯为此努力。我相信你一定能实现自己的梦想。画自己的漫画,有一天出自己的书。让我们无论走到哪个国家都能看到你画的漫画形象,也可以自豪地人说:这是我当年的同学哦!eva加油!Becky支持你!

    ReplyDelete
  3. 真的不能當作沒看到一樣
    430是妳的房間嗎!

    決定了就做到底吧
    大不了大家湊湊錢來個獨立發行

    在日本過的很寂寞哦..想家了..

    ReplyDelete
  4. 小卓:也不置於那麼慘,還是之前生活太安逸了~
    謝謝小卓的支持!
    遲早要紅到台灣!

    Becky: 哇!沒想到妳也有.com網站!?
    呵呵,謝謝支持!!!
    我想這系列湊成200+的時候也試試看能不能去中國找到出版社~
    到時要yoroshiku ne了!
    話說,這系列不知道要取什麼中文名字好...

    austin: 哈哈,對啊!430是我的房間號碼
    在日本還是不喜歡爛宿舍和狹窄的房間
    也沒什麼知心朋友,所以還是覺得家是最好的!

    ReplyDelete
  5. 沒有出去走走嗎?
    現在不是只選幾堂課嗎?
    找幾個同事出去晃一下
    我也想要出去走走
    當一陣子背包客

    ReplyDelete
  6. austin: 嗯?我現在在上7堂啊,不算多也不算少,要不然visa不批給我!
    要出去走啊,最近錢方面越來越緊,月底要付一年份的保險40,000yen... ... 要出門逛得等下個月的零用錢...

    ReplyDelete
  7. Yah~~ we sporeans can make it~~ ARGHHHH~!
    But still have to come up with something 1st lah~ Hahaha!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Where to buy COPIC markers in Tokyo

Boiled coke and ginger lemon for cough